Skip to main content

Het allerbelangrijkste nieuws zal u niet ontgaan zijn: HET BAD IS OPEN! Na een woordje van Rick Oliemans en wethouder Barbara de Reijke konden de kinderen kwartjesduiken en hiermee het bad officieel openen. Met veel enthousiasme sprongen heel veel kinderen het diepe bad in. De ‘kwartjes’ zijn opgedoken en de prijzen gewonnen door:
Rafael Fichtner: 1ste prijs
Julia Beukens: 2de prijs
Rosalie Bank: 3de prijs

Na 11 uur was de beurt aan de banenzwemmers. Het feit dat het bad weer open is en daarbij het heerlijke zonnetje, zorgden voor heel veel blije gezichten. Er zijn 3 banen in het bad voor diverse zwemsnelheden en zo dat iedereen 1,5 meter afstand kan houden.

Ook Toos (Hans en Frietje) opende de deuren en daar ging menig drankje en hapje over de toonbank.

Het is natuurlijk allemaal even wennen met het desinfecteren van de handen bij binnenkomst, de 1.5 meterregel, de looprichtingen, het reserveren en zo meer, maar als iedereen zich aan de regels houdt kan er veilig gezwommen worden.

Abonnementenverkoop
Ander geweldig nieuws is dat er 500 abonnementen zijn verkocht, ondanks het feit dat er maar een half seizoen gebruik gemaakt kan worden van het abonnement. Iedereen is blij dat het bad open is en dat er, zeker in de schoolvakanties, lekker gezwommen kan worden. Helaas is er nog steeds alleen recreatief zwemmen mogelijk voor kinderen tot 13 jaar, maar wie weet gaat dat in de nabije toekomst nog veranderen. Als de regels worden aangepast dan speelt het Amstelbad daar zo spoedig mogelijk op in. Duimen dus maar.

Walruswaarschuwing
U heeft de linker vast wel zien staan bij de Jumbo in Ouderkerk. Een zeer hongerig exemplaar, beter bekend als ‘Walrusjenooitgenoeg’. Binnenkort neemt hij, samen met zijn partner (zie rechter foto) zijn intrek op het Amstelbadterrein. Ze zullen samen iedere bezoeker smachtend aankijken, de honger naar euro’s is niet te stillen! Bij het Amstelbad mag je niet cash betalen, maar mocht u toch nog wat contant geld bij u hebben, dan kunt u dat zeker kwijt bij Walrusjenooitgenoeg. De vriendelijke blik van zijn partner bij zo’n donatie zegt genoeg.

Website
De website van het Amstelbad krijgt binnenkort een nieuw uiterlijk. Ook ‘innerlijk’ verandert er het een en ander waardoor het allemaal sneller en stabieler gaat werken. Marjolein van den Busken is hier erg druk mee. Het laatste mooie bericht van deze nieuwsbrief is dat Marjolein dit sponsort, dus de kosten voor het Amstelbad zijn gering. Dank je wel Marjolein.